رگولاتوری تاكید كرد؛

اجبار اپراتورها به اطلاع رسانی پیش از قطع تلفن ثابت

اجبار اپراتورها به اطلاع رسانی پیش از قطع تلفن ثابت

مطابق با بیان رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند قبل از قطع خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی به مشترکین اطلاع رسانی کنند.


به گزارش توسعه دهندگان به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان در اینباره اظهار داشت: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت بر مبنای مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید بعد از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد، قبل از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع رسانی کنند. وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت اضافه کرد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب برسد، اپراتور باید به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را بعنوان مهلت پرداخت بدهی تعیین کند. امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت خاطرنشان کرد: بر طبق این مصوبه، درصورتیکه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و تعیین زمان ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام نماید. در صورتیکه کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می تواند تا انتهای دوره صورتحساب گیری و مهلت های تعیین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام نماید. مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تکیه بر پرداخت بموقع قبض های تلفن ثابت از جانب مشترکان اظهار نمود: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را بر مبنای مصوبه ۳-۲۰۷ رعایت نمایند. عدم رعایت این فرایند بخصوص اطلاع رسانی به مشترکین تخلف به حساب می آید و مشترکین می توانند در صورت بروز این تخلف و عدم اطلاع رسانی اپراتور، با رفتن به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایت خویش را ثبت و پیگیری کنند.


منبع:

1400/08/03
21:42:05
5.0 / 5
235
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد