صنعت نمایشگاهی با ابزارهای فناوری اطلاعات گرفتار تحول شد

صنعت نمایشگاهی با ابزارهای فناوری اطلاعات گرفتار تحول شد

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با تکیه بر افزایش بهره روی و کاهش هزینه های حضور با برگزاری نمایشگاه مجازی با اشاره به اینکه امروزه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در کشور افزوده شده اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی هم گرفتار یک تحول عظیم شده است و حتی پس از کرونا هم به علت مزایایی که دارد، مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت.


محمدرضا طلایی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نقش فناوری اطلاعات بیان کرد: سالیان سال است که فناوری اطلاعات برای توسعه کسب وکارها مفید و موثر بوده اما در کشور ما در چند سال گذشته رونق بیشتری گرفته است. شرکت ها از شبکه های اجتماعی و تولید محتوای دیجیتال برای معرفی کسب و کارشان استفاده می نمایند. پس از شیوع ویروس کرونا هم پلت فرم های آنلاین که برای ویدیو کنفرانس ها و جلسات مجازی و نمایشگاه های مجازی رونق بیشتری گرفتند و نشان دادند که می توانند به کمک کسب وکارها بیایند.
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اشاره کرد: این تجربه اول نمایشگاه مجازی در ایران است که اتاق های بازرگانی و تشکل های وابسته به اتاق از این اتفاق حمایت کرده و الان نزدیک به ۵۰۰ شرکت و تشکل و اتاق مشترک بازرگانی در نمایشگاه حضور دارند. ما از زمان ۵ اسفند تا ۳۰ فروردین را بعنوان مرحله ای برای آزمایش و بررسی مشکلات فنی در نظر گرفتیم و دیگر اینکه شرکت ها تسلط بیشتری داشته باشند و بتوانند محتوای مورد نیاز خویش را تولید کنند و الان نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح شده است.

ارائه اطلاعات بازدیدکنندگان به غرفه داران برای کمک به بازاریابی
رئیس کمیسیون فناوری اطاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی افزود: این نمایشگاه بازدید برای عموم بدون ثبت نام فراهم نیست و فردی که می خواهد وارد نمایشگاه شود، حتما باید اطلاعاتش را ثبت کند. اطلاعات بازدیدکنندگان در اختیار غرفه دارها قرار می گیرد تا بتوانیم از این راه به بازاریابی شرکت ها کمک نماییم. ابزارهای فناوری در دنیا برای توسعه کسب و کار شرکت ها بوده و ایران هم به این مساله پیوسته است. نمایشگاه مجازی ایران هم همگام با کشورهای پیشرو در منطقه در استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات به راه افتاده است، حتی تجربه ای که ما کسب کردیم را بعضی از کشورهای همسایه هنوز کسب نکردند.
طلایی با اشاره به مزیت های برگزاری نمایشگاه مجازی بیان کرد: نمایشگاه مجازی، تمام محدودیت های زمانی و مکانی که در نمایشگاه فیزیکی وجود دارد را از بین می برد و هزینه های حضور در نمایشگاه را برای بازدیدکننده و مشارکت کننده یا غرفه دار به شدت می کاهد. همینطور در نمایشگاه های فیزیکی، مخاطبان نمایشگاه عموما از همان شهر هستند، در صورتیکه در نمایشگاه مجازی، از اقصی نقاط کشور می توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند. طبق برنامه ریزی، این نمایشگاه در دوره های بعد با امکانات وسیع تر هم برگزار می گردد.
وی با اعلان اینکه امروزه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در کشور بالا رفته است، اضافه کرد: تاکسی های اینترنتی و خریدهای آنلاین به راه افتادند و فرایند زندگی افراد را برای دریافت نیازهایشان تغییر دادند. صنعت نمایشگاهی هم گرفتار یک تحول عظیم شده و حتی پس از کرونا هم به سبب مزایایی که دارد، مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت. از دیگر مزایای نمایشگاه مجازی میتوان به افزایش بهره وری و از بین بردن بعد مکانی تبلیغات اشاره نمود که دیگر محدود به یک شهر و کشور نیست و شرکت ها می توانند با حضور در نمایشگاه در اقصی نقاط دنیا خویش را معرفی کنند و مشتری ها و مخاطبان هم هدفمند می شود.

برگزاری رویدادهای تجاری مجازی بین المللی در اردیبهشت ماه
رئیس کمیسیون فناوری اطاعات و ارتباطات افزود: ما با همکاری معاونت بین الملل اتاق تهران و ایران، سفارتخانه های مقیم تهران و سفارتخانه ایران در خارج از کشور، رویدادهای تجاری مجازی را برنامه ریزی می نماییم که در اردیبهشت ماه انجام می شود. چند شرکت اعلام آمادگی کردند که فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار کشورهایشان و ایران معرفی شود و هم تجار و بازرگانان از همین پلت فرم برای ملاقات های تجاری شان استفاده کنند. برای رسیدن به این هدف، صداوسیما و رسانه ها باید جریان ساز باشند، بخش دولتی در فرهنگ سازی به ما کمک نماید و بحث های آموزشی و تجربه حضور در فضای مجازی را به فعالان اقتصادی آموزش دهیم و با ادبیات فعالان اقتصادی ابزارهای فناورانه را به آنها معرفی نماییم.
طلایی درباره میزان استقبال از نمایشگاه مجازی اظهار نمود: طبق آمار، تا کنون بالغ بر ۳۵ هزار نفر بازدیدکننده داشتیم و امیدواریم با برگزاری رویدادهای تجاری که اطلاع رسانی آنها شروع شده، اتاق های بازرگانی هم از اعضایشان دعوت کرده و بعنوان بازدیدکننده ثبت نام کنند که ما بتوانیم اطلاع رسانی مناسب تری را برای برگزاری رویدادهای تجاری ملی و بین المللی داشته باشیم و نمایشگاه رونق بیشتری بگیرد. ما همینطور می توانیم ملاقات های تجاری را بین شرکتهای فعال در داخل کشور برقرار نماییم، برای مثال در صنعت پوشاک و نساجی، ملاقات تجاری فعالان صنعت را در همین پلت فرم نمایشگاه مجازی ایران برگزار کرده و امکانات فعالان اقتصادی را در داخل این پلت فرم به هم معرفی نماییم.
وی با اشاره به نقش استارت آپ ها در نمایشگاه مجازی بیان کرد: برپایه تفاهمی که با نمایشگاه جیتکس دوبی داشتیم، به منظور اینکه به توانمندسازی استارت آپ ها و نحوه حضور آنها در بازارهای بین المللی کمک نماییم، قرار بر این شد سالنی تحت عنوان شرکتهای نوپا و نوآور یا همان استارت آپ ها داشته باشیم و از آنها با کمترین هزینه جهت شرکت در نمایشگاه دعوت کردیم که تا کنون بیشتر از ۳۰ استارت آپ برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند و ثبت نام ادامه دارد. در نهایت هم ۸ اردیبهشت ما نخستین وبینار با همکاری نمایشگاه جیتکس دوبی با هدف نحوه ورود به بازارهای بین المللی و جذب سرمایه برگزار می نماییم.
به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، نمایشگاه مجازی ایران که از تاریخ ۵ اسفند شروع به کار کرده بود، ۳۰ فروردین به صورت رسمی راه اندازی شد. این نمایشگاه به مدت سه ماه در تمام رشته کارهای اقتصادی انجام می شود. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به سبب شیوع ویروس کرونا لغو شد. اما مجریان نمایشگاه امیدوارند درصورت کاهش شیوع کووید-۱۹ بتوانند مراسم اختتامیه را در تاریخ ۵ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار کنند.



1400/02/02
17:52:49
5.0 / 5
1042
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , اینترنت , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد