اینترنت ماهواره ای وارد فاز جدید شد توسعه دهندگان: آمازون بزرگ ترین تغییر هویتی پروژه اینترنت ماهواره ای خودرا اعلام نموده است. سرویس پهن باند فضایی این شرکت که سال ها با نام «Project Kuiper» شناخته می شد، حال نامی تازه دارد. به گزارش توسعه دهندگان به نقل از خبر آنلاین، آمازون لئو «Amazon Leo» نامی ساده تر، به یادماندنی تر و کاملا هم سو با ماهیت شبکه ای است که بر پایه ماهواره های مدار پایین زمین «لئو» بنا شده است. دیو لیمپ، مدیرعامل Amazon Devices & Services، در توضیح این تغییر گفت انتخاب نام «Leo» کاملا عمدی بود. نامی که مستقیماً به Low Earth Orbit (مدار پایین زمین) اشاره می کند، همان جایی که هزاران ماهواره این شرکت مقرر است فعالیت کنند. از دید آمازون، زمان آن رسیده بود که پروژه از یک عنوان فنی و تحقیقاتی فاصله بگیرد و وارد مرحله ای شود که آماده جذب کاربران واقعی است. نام کوتاه تر، پیام واضح تر Project Kuiper از ابتدا شبیه یک کد مهندسی بود. مناسب مراحل آزمایش، اما نه برای وقتی که مقرر است کاربران خانگی، کشاورزان، شرکت های کوچک یا کسب وکارهای دورافتاده واقعا از آن استفاده نمایند. لیمپ در گفت وگو با CNET توضیح داد: «وقتی به برندی فکر می کنید که مقرر است روی جعبه ها، روی دستگاه ها و در خانه مردم دیده شود، نام باید شفاف، ساده و قابل فهم باشد.» «Leo» دقیقا همین خصوصیت را دارد. کوتاه، مستقیم، و از نظر مفهومی نزدیک به ماهواره هایی که هسته اصلی این پروژه هستند. آمازون فقط روی نام جدید تکیه نکرده، و هم زمان سه مدل ترمینال کاربری، از نسخه کوچک و سبک جهت استفاده سیار گرفته تا مدلهای قوی تر برای سرعت های بالا را هم آماده عرضه نموده است. لیمپ می گوید قیمت گذاری این ترمینال ها «رقابتی» خواهد بود و آمازون برای آنها به همان مقیاسی اتکا می کند که در توزیع جهانی کالاهایش تجربه دارد. بگفته آمازون، شبکه ماهواره های این شرکت حالا بیش از ۱۵۰ ماهواره عملیاتی در مدار دارد و ظرف چند ماه آینده وارد مرحله ای می شود که کاربران منتخب می توانند سرویس را تجربه کنند. این دقیقا همان لحظه ای است که تغییر نام معنا پیدا می کند، و پروژه دیگر در حد آزمایش نیست، بلکه به یک محصول تبدیل گشته است. در سایه یک رقیب قدرتمند در بازار اینترنت ماهواره ای مقایسه با استارلینک اجتناب ناپذیر است. سرویس ماهواره ای اسپیس ایکس چند سال جلوتر است و میلیونها کاربر دارد. اما آمازون روی نقطه قوتی کاملا متفاوت زنجیره تامین، تولید انبوه، توزیع جهانی و تجربه کاربری ساده تر حساب باز کرده است. در اکوسیستمی که آمازون ساخته، ترمینال های «لئو» می توانند درست مثل هر کالای دیگری سریع و گسترده به دست کاربران برسند. این تغییر مهمست چون نام «Leo» پلی بین دو مرحله زیر است. یک پروژه جاه طلبانه مهندسی یک سرویس واقعی که مقرر است وارد زندگی مردم شود در دنیای اینترنت فضایی، جایی که برند و اعتماد نقش کلیدی دارند، نامی کوتاه و مفهوم محور می تواند نقطه شروعی برای رقابتی جدی تر باشد. آمازون وعده داده تا پایان چرخه استقرار اولیه، هزاران ماهواره جدید به شبکه اضافه کند و سرویس را در چندین کشور فعال کند. مسیر هنوز آسان نیست. از ازدحام مدار LEO گرفته تا رقابت شدید با استارلینک. اما با تغییر برند، آمازون پیامی روشن ارسال کرد. آمازون آماده ورود به بازار است. لئو نخستین قدم در راه تبدیل یک پروژه تحقیقاتی به یک سرویس جهانی است و این همان لحظه ای است که اینترنت فضایی وارد فاز جدیدی می شود. 1404/08/26 16:22:54 5.0 / 5 4 تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , بازار , سیستم این مطلب را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط غرامت کلان گوگل به پلت فرم های مقایسه قیمت آلمانی فرانسه ممنوعیت سفر بنیانگذار تلگرام را کنسل کرد اتصال مستقیم موبایل به ماهواره جهانی شد تا کیفیت بالا نرود، قیمت را افزایش نمی دهیم نظرات بینندگان در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۴ بعلاوه ۴ ارسال نظر