چند میلیون نفر از قابلیت اینترکانکشن استفاده کرده اند؟

چند میلیون نفر از قابلیت اینترکانکشن استفاده کرده اند؟

توسعه دهندگان: بر طبق آخرین آمار اعلام شده از طرف مسئولان، میزان استفاده از قابلیت اینترکانکشن یا اتصال داخلی میان پیامرسان های داخلی از دو میلیون کاربر فراتر رفته است.



به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، هفته سوم دی ماه در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر دستکاری رسانه های اجتماعی مطرح جهان به نفع صهیونیست ها شروع شد. سید محمد امین آقامیری - دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی- طی سخنانی در نخستین جشنواره بین المللی رسانه و فضای مجازی سلمان اظهار داشت: دشمن کوشش کرد که با بهره گیری از فضای مجازی، حمله تروریستی در کرمان را به گردن نظام انداخته و نظام را متهم کند اما با شناخت خوبی که مردم از دشمن داشتند و همین طور حضور بموقع فعالان فضای مجازی در صحنه و تبیین درست ابعاد این جنایت، این عملیات رسانه ای خنثی شد.

او با تکیه بر این که فرم و محتوا در فعالیت مستمر و اثرگذار در رسانه های اجتماعی و پیامرسان ها از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، اشاره کرد: فرم و محتوا در دوره ای که فضای مجازی اینقدر قدرتمند نبود، فعالیت رسانه ای حول محور چاپ روزنامه تعریف می شد و این، دست رسانه را در تدبیر یا تغییر فرم و محتوا باز می گذاشت اما در وضعیت فعلی که رسانه های اجتماعی برخط هستند و عملا ثانیه ها در ایجاد ارتباط و انتقال پیام تعیین کننده هستند، فرم و محتوا بسیار پراهمیت و تعیین کننده است.

به گفته وی اساسا یکی از با اهمیت ترین عامل هایی که می تواند غنای تولید محتوا را افزایش دهد توجه به اقتصاد محتوا است؛ این یکی از موضوعات کاملا جدی در کشور ماست و نمی توانیم بدون توجه به اقتصاد محتوا، توقع افزایش غنای محتوا داشته باشیم.

از سوی دیگر نشست کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای جهت بررسی نهایی سندی بمنظور پشتیبانی از حقوق مردم در سکوها اجرا شد. این سند در امتداد تضمین آزادی های مردم در قالب قانون در عرصه استفاده از سکوهای فضای مجازی و پشتیبانی از حقوق مردم تهیه و توسط کمیسیون عالی مصوب شده است.

سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی، قبل از این در سه جلسه متوالی در کمیسیون مذکور و با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته بود که در نهایت بعد از بحث و بررسی نهایی مورد تصویب اعضا قرار گرفت. گفته شده این اقدام مرکز ملی فضای مجازی در امتداد تسهیل دستیابی به فضای مجازی مطبوع و مطلوب، برای ذی ربطان مختلف همچون تنظیم گران بخشی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همین طور سکوها فضای مجازی وظایفی تعیین کرده است.

همچنین در هفته ای که گذشت دومین همایش تحول دیجیتال، بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی با حضور مسئولانی همچون رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرا شد. وی با اعلان اینکه در عرصه ابزارهایی مثل هوش مصنوعی هم چالش ها و مزایایی در پیش رو داریم، گفت در مقاله ای درباره ی بازار ادراکی در استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری نوشته شده بود که ۴۳ درصد کاربران هنگام استفاده از فناوری اطلاعات برای باز کردن حساب بصورت برخط و غیرحضوری، از ادامه این مسیر منصرف می شوند که این مساله باید بررسی شود. مفهوم بار ادراکی که برای کاربر در استفاده از این فنآوری ها مطرح است، باید در صنعت بیمه و بانکداری بررسی شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این که در استفاده از هوش مصنوعی همین طور بحث بهره برداری از داده ها مطرح است، اضافه کرد: ما در کشور بااینکه قانون «دوام» را داریم، اما حفظ حریم خصوصی در بهره برداری از داده ها از چالش های ماست که باید در این زمینه تدبیر نماییم. این مساله به ویژه در سکوهای ایرانی قابل مشاهده می باشد. این که بجای حفظ حریم خصوصی، به قوانین و مقررات تمرکز دارند.

استفاده از قابلیت اینترکانکشن از دو میلیون کاربر فراتر رفت، از دیگر خبرهایی بود که در هفته گذشته منتشر گردید. در تعریف این توانایی گفته شده اتصال داخلی میان پیامرسان ها (اینترکانکشن) یا MXP به مفهوم ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیامرسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است که بعد از چندین ماه انتظار و مطرح شدن آن، درنهایت ابتدای اردیبهشت ماه امسال اعلام گردید که چهار پیامرسان داخلی به یکدیگر متصل می شوند.

کاربران جهت استفاده از این امکان کافی است که در بخش تنظیمات هر یک از پیامرسان ها در بخش حریم خصوصی و امنیت موافقت خودرا برای دریافت پیام بوسیله سه پیامرسان دیگر اعلام کنند.

حال بعد از هشت ماه از فعال سازی این توانایی بتازگی اعلام گردید میزان استفاده از این توانایی از دو میلیون کاربر فراتر رفته است. مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات دراین زمینه به ایسنا اعلام نمود آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیامرسان های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل امسال با فعال سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیامرسان دیگر پیدا کرده اند.

همچنین با گذشت دو هفته از افزایش ۳۰ درصدی تعرفه های اینترنتی مسئولان تاکید کردند هیچ بسته اینترنتی حذف نشده اند، در غیر این صورت با اپراتورهای خاطی برخورد می شود؛ در این جهت اواسط هفته خبری توسط برخی رسانه ها در خصوص حذف بسته های طولانی مدت توسط اپراتورها منتشر گردید. اما طبق بررسی ها و پیگیری های انجام شده مشخص شدهیچ بسته اینترنتی بلند مدتی حذف نشده، بلکه همان بسته هایی که وجود داشت، همچنان وجود دارند و تنها نکته ی مهم این بوده که بعد از افزایش تعرفه ها، اپراتورهای تلفن همراه قرار بود تعدادی بسته های اینترنتی جدید که اکثرا بلندمدت بودند، به محصولات خود اضافه کنند اما به سبب شائبه هایی که گاهی در فضای مجازی در این زمینه رخ داد، تصمیم گرفته شد، بعد از آرام شدن فضا و بعد از بررسی های انجام شده این بسته ها ارائه شوند.

موضوعی که عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن اشاره و تاکید کرد: هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماه در یک سال و نیم اخیر نداشتیم و هیچ بسته ای تا روز افزایش تعرفه ها در پنجم دی ماه، حذف نشده و فقط با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین الملل روبه رو شده است.

وی اضافه کرد: فقط بسته های جدیدی که معرفی گردید و در رسانه ها گفته شد قیمت آن با پنج سال پیش بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته است، فعلا حذف شدند تا فضا آرام و برای بازبینی قیمت پیگیری لازم انجام شود؛ برخی رسانه ها با خبر کذب حذف بسته های بلندمدت را منتشر می کنند که حقیقت ندارد و فضا را ملتهب می سازند.




1402/10/22
14:26:18
5.0 / 5
244
تگهای خبر: اینترنت , بازار , حقوق , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد