از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال چه می دانید؟

از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال چه می دانید؟

توسعه دهندگان: سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ بمنظور ایجاد ارتباط با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاه های ذیربط در قالب بخشنامه پشتیبانی از سکوها و کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال است و ثبت شکایات، از دستگاهها و سکوهای مشمول و پیگیری آنها دیگر هدفی است که در این پایگاه و مرکز دنبال می شود.



به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، مهر ماه سال قبل بود که محدودیت هایی برای بعضی از سکوهای خارجی بنا بر تصمیمات مراجع ذیصلاح بوجود آمد و به دنبال این اقدام مشکلاتی برای مردم و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال به وجود آمد.

به دنبال کاهش این مشکلات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان مسئول کارگروه اقتصاد دیجتال دولت با همکاری اعضای این کارگروه کوشش کرد تا در این شرایط با همکاری نزدیک با سکوها و پلت فرم ها و دستگاههای اجرایی که ظرفت هایی بر پایه قانون دارند نوعی همدلی شکل بگیرد و مردم بتوانند کسب و کارهای صدمه دیده خویش را در فضای مجازی بازیابی کنند.

بنابراین از مهرماه سال ۱۴۰۱ تلاش بسیاری در دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان عضو این کارگروه شکل گرفت که منجر به تهیه آئین نامه ای با ۱۴ ماده و ۳۰ نوع حمایت شد و این آئین نامه با عنایت به تأکیدات رئیس جمهوری با سرعتی زیاد و خارج از بروکراسی ها، مراحل اداری خویش را طی و این آئین نامه بعد از تایید رئیس جمهوری نیمه آبان توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ گردید.

به دنبال این مساله اواخر پاییز از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجتال رونمایی گردید. این سامانه مقرر است که از یک سو مبین ظرفیت های موجود در سکوهای داخلی باشد و از طرفی منعکس کننده بازخورد کسب و کارها از دستگاه ها و سکوها و رفع چالش در چارچوب پنجره واحد. امیدواریم با ظرفیتی که بوجود آمده و با ارتباط نزدیکی که مابین دستگاههای اجرایی، سکوها و کسب وکارهای حوزه فضای مجازی ایجاد می شود، فضا برای مردم و کسب کارها حوزه اقتصاد دیجیتال آسان تر و امیدبخش تر شود.

سامانه ۱۶۴۹ علاوه بر این که بعنوان پایگاه الکترونیکی «آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» مصوب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به اطلاع رسانی اخبار می پردازد، در چارچوب یک مرکز تماس با همین شماره، آمادگی عرضه خدمات و پیگیری درخواست سکوها و کسب و کارها را هم دارد. اما با ورود به این سامانه در ابتدا سکوهایی که تا به هم اکنون مورد تأیید قرار گرفته است مشاهده می شوند؛ در قسمت دیگر این سایت دو عنوان پشتیبانی از دستگاه ها و سکوها دیده می شود. بخش حمایت سکوها، حمایت هایی است که سکوها باید از کسب و کارهای اینترنتی انجام دهند و میتوان به مواردی مانند بازار الکترونیکی خرید و فروش، عرضه خدمات مالی و زیرساخت پرداخت و تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره نمود.

در بخش بازار الکترونیکی گفته شده سکوها علاوه بر فراهم آوردن امکانات بازار الکترونیکی خرید و فروش و در معرض مشاهده قرار دادن کالا و خدمات و سایر امکانات بازارگاهی در رقابت با یکدیگر موظف می باشند برای کسب و کارها هم امکان عرضه بسته ویژه تبلیغاتی فراهم نمایند تا زمانی که تعداد دنبال کنندگانشان به نصف زمانی که در سکوهای خارجی بودند؛ برسد.

همچنین در قسمت عرضه خدمات مالی و زیرساخت پرداخت اعلام شده است سکوها موظف می باشند خدمات پرداخت آنلاین مشتمل بر حساب امانی، خرید اعتباری، پس پرداخت و پرداخت مدت دار به کسب و کارها ارائه نمایند. در قسمت سوم یعنی تبلیغات و اطلاع رسانی سکوها موظف شده اند برای کسب و کارها امکان عرضه بسته ویژه تبلیغاتی مجانی تا زمان رسیدن به نصف تعداد دنبال کننده در شرایط مشابه حضور در سکوهای خارجی فراهم نمایند.




1402/01/25
13:00:16
5.0 / 5
419
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
لینک دوستان توسعه دهندگان

pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد