ضرورت ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت ارتباطات ثابت

ضرورت ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت ارتباطات ثابت

به گزارش توسعه دهندگان مدیران شرکتهای عرضه دهنده خدمات اینترنتی بر عادلانه تر کردن تعرفه ها، تغییر در شیوه کسب و کار و ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت تاکید نمودند و نیاز توسعه و پیشرفت در زمینه ی اینترنت ثابت را سرمایه گذاری در این حوزه و منطقی کردن تعرفه ها می دانند.


به گزارش توسعه دهندگان به نقل از مخابرات ایران، نشست بررسی و هم اندیشی درحوزه فعالان خدمات ثابت و هم افزایی تمام بازیگران عرصه اینترنت ثابت و ارائه دهندگان خدمات با حضور بازیگران حوزه ارتباطات ثابت کشور شامل شرکت مخابرات ایران و شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی (FCP) برگزار و راهکارهای تقویت بازار ارتباطات ثابت و چالش ها و نقاط ضعف و قوت این حوزه به صورت تخصصی بررسی گردید.

لزوم حرکت در یک مسیر برای رسیدن به اهداف مشترک
سید ایمان میری، مدیرعامل یکی از شرکتهای اینترنتی با اشاره به اینکه برای بزرگ شدن بازار باید افزایش درآمد داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از طریق های افزایش درآمد عادلانه و منطقی کردن تعرفه هاست. همه ما می خواهیم تعرفه های خدمات مخابراتی افزایش یابد ودر این زمینه با وزارت ارتباطات باید به یک ادبیات مشترک برسیم. همه شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت به دنبال یافتن بازار بزرگ تری هستند. برای رسیدن به بازار بزرگ قاعدتا شرکتی که سرمایه گذاری بیشتری می کند سهم بیشتری دارد مانند مخابرات و به طبع باید سود بیشتری هم داشته باشد ولی مسئله اینجاست که برای رسیدن به اهداف مشترک باید راهکارهای مناسب اندیشید.
وی با اشاره به اینکه شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت باید هزینه های زیرساختی خویش را طبق قرارداد به مخابرات بدهند، اظهار نمود: شرکت مخابرات هم باید با تعامل و هماهنگی بیشتر در این حوزه درست اجرا نماید تا ورودی و خروجی هزینه و درآمد باهم جور شود. مسایل و چالش هایی که از جانب شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت به رگولاتور عنوان می شود، یکپارچه نیست. مخابرات بعنوان بزرگ این بازار چگونه می تواند به جلو برود؟ باید همه با هم و یک صدا در یک مسیر حرکت نماییم و هر شرکتی راه جداگانه نرود.
میری اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران می تواند با استفاده از دارایی های خود و ارائه امکانات به شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت علاوه بر دریافت هزینه و افزایش درآمد برای خود به شرکت ها هم برای افزایش درآمد کمک نماید و باعث بقا و رشد این شرکت ها شود. همه شرکت ها آمادگی همکاری و پرداخت هزینه در برابر دریافت امکانات زیرساختی از مخابرات را دارند. باید سیاست متوازن در بازار ICT اجرایی شود و شرکت مخابرات برای کاهش هزینه و توسعه بازار باید ساختار و استراتژی مناسب تدوین کند تا سودآور شود.
وی قرارداد بیت استریم را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیریت جدید مخابرات با شفافیت بیشتر با شرکت ها تعامل و ارتباط برقرار کند تا هماهنگی بیشتر با شرکت ها صورت گیرد. شرکت ها در زمینه توسعه فیبر نوری آمادگی سرمایه گذاری دارند، به شرطی که شرکت ها هم در درآمد حاصله منصفانه سهیم باشند. با این کار میتوان بازار ارتباطات ثابت را باردیگر بدست آورد و مخابرات هم با عمده فروشی به آرپوی بالایی برسد ودر نتیجه هم خودش هم شرکت ها در نهایت سود ببرند.

اولویت سرمایه گذاری به پروانه داران حوزه ICT داده شود
محمدعلی یوسفی زاده؛ مدیرعامل یکی دیگر از شرکتهای عرضه دهنده خدمات اینترنتی، مهم ترین نیاز بازار را هم افزایی واقعی شرکت مخابرات ایران با FCP ها عنوان نمود و اضافه کرد: البته در حوزه رگولاتوری و مباحث دیگر تمام شرکتهای ارتباطات ثابت بعنوان یک کل و با هم باشند و همواره از یک موضع حرکت کنند تا بتوانند موجبات پیشرفت بازار حوزه ارتباطات ثابت را فراهم نمایند.
وی با بیان فرازونشیب های موجود در صنعت ICT اظهار داشت: با رویکرد مناسب مدیریت جدید در مخابرات امیدواریم تحولاتی لازم برای ایجاد توسعه بازار صورت گیرد و چالش های موجود را از میان بردارند تا کشور در این عرصه حیاتی به توسعه برسد. لازم است در بخش ICT سرمایه گذاری صورت گیرد و با عنایت به توان سرمایه گذاری در بخش خصوصی که هر چند هم سنگ با سهامداران مخابرات نیست، اولویت به پروانه داران این حوزه داده شود، چونکه آنها تابحال توانستند با سرعت پوشش کافی داشته باشند.
یوسفی زاده به رقابت سالم و برابری تعرفه و کشف خلاقیت های جدید اشاره نمود و اضافه کرد: باید سهم بازار به تفکیک برای شرکت هایی که می خواهند همراه مخابرات باشند تعیین شود تا بتوانند به سمت بازار بزرگ تر در این عرصه پیش بروند. ۲۵ درصد ترافیک آینده ارتباطات در مقابل ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه و ۶ میلیون مشترک ثابت، تنها سهم ۴۸ درصدی بازار را داراست. تمامی ترافیک ها به شبکه همراه سوق داده شده و باید بهینه سازی صورت گیرد تا خدمات با کیفیت به خانه های مردم آورده شود و این تنها با تضمین برنامه ها و استراتژی های مخابرات محقق خواهد شد.
زین العابدین گندمکار هم ضمن تاکید بر ضرورت هم افزایی بدون شعارزدگی و حل واقعی چالش های موجود، اظهار نمود: بازار ارتباطات کشور بخصوص در بخش ارتباطات ثابت باید مانند یک دست و نگاه مشترک، مواضع خویش را مطرح کرده و در بخش های قیمت گذاری و تعرفه گذاری نیز، مهم ترین نقش را در ایجاد یک ساختار متوازن و قدرتمند به کمک شرکت مخابرات ایران بعنوان بزرگ ترین اپراتور ایفا کنند. به شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت فرصت بدهید تا تعامل بیشتر صورت گیرد.




منبع:

1399/12/23
12:19:32
0.0 / 5
191
تگهای خبر: اینترنت , بازار , برنامه , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد