معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای:

بازی های جدی نگاهی فراتر از سرگرمی دارد

بازی های جدی نگاهی فراتر از سرگرمی دارد

به قول معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، بازی های جدی راهی برای معرفی گونه ای از بازی های دیجیتال با نگاهی فراتر از سرگرمی است که ما را در آموزش، بهداشت، درمان، تبلیغات مذهبی و سیاسی و سایر اهداف جدی یاری می کند.


به گزارش توسعه دهندگان به نقل از بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، نشست خبری چهارمین دوره جایزه بازی های جدی امروز یکم دیماه به صورت مجازی با حضور حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و دبیر این رویداد برگزار گردید.
نصیری با معرفی ماهیت و کارکرد بازی های جدی در صنعت بازی های دیجیتال اظهار داشت: بازی های جدی یا هدفمند (Serious Games)، بخشی کلیدی از بازی های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، بهداشت، درمان، تبلیغات مذهبی و سیاسی و سایر اهداف جدی یاری می کنند. به عبارتی اصطلاح بازی های جدی راهی برای معرفی گونه ای از بازی های دیجیتال با نگاهی فراتر از سرگرمی است.
وی ضمن اشاره به تلاشهای معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در توسعه هسته های پژوهشی مورد نیاز صنعت بازی کشور، اظهار داشت: در رویداد جایزه بازی ­های جدی طی این سال­ ها ما شاهد ارسال بازی های جدی در موضوعات مختلفی شامل آموزش روزه و نماز، گردشگری، بازی های حوزه سالمندی و توانمندی توان یابان هستیم. ضمن اینکه تولید بازی های جدی صرفاً محدود به تهران نیست و هم اکنون در شهرهای دیگری چون اصفهان، تبریز، اهواز، مشهد و... تیم هایی داریم که مشغول ساخت بازی جدی هستند.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری همینطور با تکیه بر کیفیت خوب بازی های جدی ساخته شده در رویداد جایزه بازی های جدی بعنوان شاهد از بازی «کیپ استپ» ساخته دانشجویان و فارغ التحصیلان با استعداد دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز نام برد که جزء منتخبان جایزه بازی های جدی سال قبل بود و اخیرا مقام نخست بخش آکادمیک جشنواره گالا در فرانسه که جزء سه جشنواره برتر دنیا در حوزه بازی های جدی است را به دست آورده است.
نصیری همینطور خاطرنشان کرد: رویداد جامع جایزه بازی های جدی، در چهارمین دوره خود تلاش می کند تا با برگزاری این رویداد در سه بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، هکاتون بازی های جدی ۱۳۹۹ و سمپوزیوم بازی های جدی ۱۳۹۹، زیرساخت های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش ازپیش بازی های جدی در کشور فراهم آورد و به تقویت حلقه های توسعه از تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی تا تجاری سازی محصولات موجود در صنعت بپردازد.




منبع:

1399/10/02
17:24:45
5.0 / 5
1265
تگهای خبر: آموزش , توسعه , دیجیتال , رایانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد