در منطقه شمال غرب رگولاتوری صورت گرفت

افزایش 60 درصدی صدور پروانه دفاتر پیشخوان

افزایش 60 درصدی صدور پروانه دفاتر پیشخوان

به گزارش توسعه دهندگان مدیركل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری از صدور ۱۰۸ پروانه جدید دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی در شش ماهه اول سال ۹۹ اطلاع داد و اعلام نمود: این آمار نسبت به سال قبل رشد ۶۰ درصدی داشته است.


به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در جهت اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاه های اداری راه اندازی شدند. تمام دستگاه های اجرایی دولتی هم موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خویش را به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری هم سامانه رتبه بندی دفاتر پیشخوان را راه اندازی نمود با این هدف که با استفاده از آن می توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید یوسف پور با اشاره به وجود ۷۸۹ دفتر پیشخوان در استان های گیلان، قزوین و زنجان، اظهار داشت: فعالیت این دفاتر سبب کاهش چشم گیر رجوع مردم به دستگاه های خدمت دهنده، کاهش ترددهای شهری، تسهیل در دریافت خدمات و... شده است.
وی با اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵، عنوان کرد: در شش ماهه اول سالجاری، ۴ هزار و ۹۶۷ شکایت در حوزه فعالیت منطقه شمال غرب رگولاتوری در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ ثبت شده است که ۱۷۰ شکایت مربوط به عملکرد دفاتر پیشخوان می شود.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری درباره موضوعاتی که در مورد آنها شکایت ثبت شده است، اظهار نمود: از شکایات ثبت شده در این سامانه، ۲۹۶۲ شکایات درباره ارتباطات ثابت، ۱۶۶۲ شکایات درباره ارتباطات سیار، ۱۱۱ شکایت درباره خدمات پستی و ۶۲ شکایت درباره تداخلات فرکانسی است که با اقدامات صورت گرفته ۴۳۶۷ شکایت یعنی ۸۸ درصد شکایات بررسی و پاسخ داده شده است.
یوسف پور علل بروز مشکلات در بخش ارتباطات سیار را زمان بر بودن اصلاح و بهینه سازی شبکه تلفن همراه دانست و اضافه کرد: علاوه بر این، عواملی مانند سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی و فرسوده بودن شبکه کابل مسی همچون علل بروز مشکلات در بخش ارتباطات ثابت است.
وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در منطقه شمال غرب رگولاتوری را شناسایی و رفع منشا ۶۲ مورد تداخل فرکانسی عنوان نمود و اظهار داشت: عمده مشکلات تداخلات فرکانسی ایجادشده در این منطقه به استفاده غیرمجاز از تکرارکننده های غیراستاندارد باندهای فرکانسی تلفن همراه مربوط می شود.




منبع:

1399/08/03
10:58:44
5.0 / 5
1494
تگهای خبر: استاندارد , الكترونیكی , حقوق , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد